Merkkien takana
Tupakasta urheiluvälinebisnekseen.
Amer on harvoja suomalaisia merkkitavaraosaajia. Amer on kulkenut pitkän tien, kasvaen tupakkatehtaasta monialakonserniksi ja takaisin yhden toimialan yhtiöksi.
Aikojen muuttuessa myös Amerin brändit muuttuivat, ja nykyään yhtiö on maailman johtavia urheiluvälineyhtiöitä. Varhaisempina vuosikymmeninä mm. Koho ja Marimekko ovat olleet osa Ameria. Tänä päivänä Amerin urheilubrändit, kuten Salomon, Peak Performance, Atomic ja Wilson tunnetaan ympäri maailman.
Kirja kertoo globaalin brändiyhtiön vaiheista ja kasvusta kansainväliseksi yhtiöksi. Samalla se kertoo maailman muutoksesta ja muuttuvasta kuluttajasta.
ISBN kovakantinen kirja: 978-951-1-44958-4
ISBN e-kirja: 978-951-1-45297-3
ISBN e-kirja: 978-951-1-45393-2
Julkaisupäivä: 06.10.2022
336 sivua (kovakantinen kirja)
Kirjastoluokka: 36.62
Avainsana: Antti Parpola Sähkökirjat Tietokirjat
Antti Parpola
VTT Antti Parpola on historioitsija ja tietokirjailija, joka on ollut kirjoittamassa aiemmin muun muassa Amer Sportsin tarinan, Orionin historian Hyvinvointia rakentamassa sekä Tieto-Finlandia-ehdokkaana olleen Metsävaltio-teoksen.
...