In English

Eläköön lapsi! -kampanjalla autetaan kotimaan lapsia

Pelastakaa Lapset, Otava ja Suomalainen Kirjakauppa auttavat yhdessä kotimaan lapsia ja lapsiperheitä Eläköön lapsi! -kampanjalla marraskuussa. Tukiperhetoiminnalla voidaan auttaa perheitä ajoissa, ennen kuin tilanteet kärjistyvät vakaviksi kriiseiksi. Tällä hetkellä noin tuhat lasta odottaa Pelastakaa Lasten tukiperhettä elämäänsä.

Kotimaan lapset tarvitsevat apua nyt. Moni lapsi oireilee vakavasti samalla, kun vanhemmat etsivät keinoja selviytyä vaikeasta tilanteesta. Tukiperheet voivat auttaa erilaisissa elämäntilanteissa. Työttömyyden lisäksi vaikea sairaus, heikko sosiaalinen tukiverkosto tai yksinhuoltajuus saattaa ajaa perheen ahdinkoon. Tuen tarve perheissä kasvaa jatkuvasti.

Pelastakaa Lasten tukiperheet auttavat jo noin tuhatta lasta ja heidän perhettään. Yhtä moni lapsi kuitenkin odottaa vielä tukiperhettä elämäänsä.

Eläköön lapsi! -kampanjalla tuetaan Pelastakaa Lasten tukiperhetyötä. Jokaisesta Suomalaisessa Kirjakaupassa marraskuun aikana myydystä Otavan suomalaisten opetusammattilaisten lasten oppimisen tueksi suunnitelluista lasten Reuhurinne-tuotteesta lahjoitetaan 1€ Pelastakaa Lapset ry:n kotimaan tukiperhetoimintaan.

Pelastakaa Lapset tekee tärkeää ehkäisevää lastensuojelutyötä muun muassa tukiperhetoiminnan avulla. Tukiperhetoiminnalla voidaan auttaa perheitä ajoissa, ennen kuin tilanteet perheissä kärjistyvät vakaviksi kriiseiksi.

”Perheen arkea kuormittavissa elämäntilanteissa lapsi tarvitsee oman vanhemman lisäksi turvallisia aikuisia, joilla on antaa lapselle aikaa ja olla hänelle läsnä. Tukiperheessä lapset saavat viettää iloisia hetkiä jaksavien aikuisten kanssa. Lasten ja tukiperheen välisestä suhteesta voi tulla lämmin ja tärkeä molemmille osapuolille”, kertoo kehittämispäällikköKaarina Pasanen Pelastakaa Lapset ry:stä.

”Lahjoitamme Eläköön lapsi! -kampanjan tuoton tänä vuonna Pelastakaa Lapset ry:n tukiperhetoimintaan. Haluamme näin omalta osaltamme kantaa vastuuta ja tuoda lohtua sekä iloa lasten elämään”, toteavat Suomalaisen Kirjakaupan markkinointipäällikkö Marianne Kankaanpää ja Otavan markkinointi- ja viestintäpäällikkö Kirsi Tähjänjoki.

Arkisto